Eπιλέξτε το χορό που σας ταιριάζει!
(Ευρωπαϊκοί χοροί)
Πρόκειται για κατηγορία εντυπωσιακών χορών που πήρε το όνομά της από τις μεγάλες σάλες στις οποίες χόρευαν οι αριστοκράτες του 18ου αιώνα.
«Γεννήθηκαν» όλοι σε ευρωπαϊκές χώρες, εκτός από το τάνγκο, το οποίο -αν και έχει επικρατήσει να εντάσσεται σε αυτή την κατηγορία-
στην αυθεντική του μορφή προέρχεται από την Αργεντινή.
Oι ρίζες του.Ανατρέξτε στη μελωδία του «Fever» ή του «Ροζ Πάνθηρα» και θα καταλάβετε περί τίνος πρόκειται.
Προάγει κυρίως την ισορροπία, καθώς ο μαθητής διδάσκεται να περπατάει ελεγχόμενα, αλλά και να αναπνέει διαφραγματικά,
απαραίτητο στοιχείο ώστε να μπορεί να απομονώνει το πάνω από το κάτω μέρος του σώματός του.
Ξεκίνησε να χορεύεται αποκλειστικά από άνδρες σε κακόφημες συνοικίες και οίκους ανοχής της Αργεντινής και δε θα μπορούσε παρά να ονομαστεί «χορός της φωτιάς ή του πάθους», αφού οι φιγούρες είναι ταυτόχρονα δραματικές και δυναμικές, απαλές και κοφτές.
Πρόκειται για εξαιρετικά δύσκολο χορό όταν θέλει κανείς να αποδώσει το στυλ του.
Συνήθως διδάσκεται τόσο το αυθεντικό αργεντίνικο τάνγκο όσο και η ευρωπαϊκή του μορφή, που είναι πιο στυλιζαρισμένη.
Τους γνωρίζουμε ως λάτιν ή λατινοαμερικανικούς χορούς, οι ρίζες τους όμως χάνονται πίσω στο χρόνο, στα βάθη της Αφρικής.
Η ρούμπα, το μάμπο, το τσα τσα τσα και η σάμπα αποτελούν τον κορμό των λάτιν χορών.
Όποιος γνωρίζει τα βήματα των τεσσάρων αυτών ειδών είναι σε θέση να χορέψει οποιονδήποτε λάτιν χορό.
Η σάλσα, αν και δεν ανήκει στους βασικούς χορούς, γνωρίζει εξαιρετικά μεγάλη απήχηση.
Τόσο οι ευρωπαϊκοί όσο και οι λάτιν χοροί βασίζονται σε συγκεκριμένο εκπαιδευτικό σύστημα (έχουν δηλαδή το ίδιο βηματολόγιο σε όλο τον κόσμο).
Θεωρείται ο χορός του έρωτα, λόγω των έντονων κινήσεων της λεκάνης και του διάχυτου ερωτισμού που εκπέμπει ο ρυθμός της.
Είναι ιδανικός τρόπος να μάθετε τις βασικές αρχές των λατινοαμερικανικών χορών σε αργό τέμπο, ώστε να προχωρήσετε στη συνέχεια
σε γρηγορότερους ρυθμούς.
O ρυθμός του είναι λίγο πιο γρήγορος από αυτόν της ρούμπα και επομένως χρειάζεται μεγαλύτερη προσπάθεια για να ακολουθήσει κανείς τα βήματα. Έχει ίδια τεχνική, ενώ περιλαμβάνει πολλές στροφές και ανεξάντλητο συνδυασμό από φιγούρες.
Θεωρείται δύσκολος χορός, γιατί απαιτεί μεγάλη ακρίβεια στις κινήσεις.
Θεωρείται ότι προέρχεται από την Κούβα.
Αρκετοί το ταυτίζουν με το mambo , παρ’ όλα αυτά, έχει δικά του στοιχεία που το διαφοροποιούν ως χορό.
Δε θα μπορούσε παρά να ονομαστεί χορός του φλερτ, αφού πρόκειται για ένα συνεχές παιχνίδι μεταξύ καβαλιέρου και ντάμας.
Είναι αυθόρμητος και απαιτεί ιδιαίτερη δεξιοτεχνία στα πόδια.
Λέξεις όπως το κέφι, το ξεφάντωμα και το καρναβάλι είναι άμεσα συνυφασμένες με τη σάμπα.
Έχει καθιερωθεί ως εθνικός χορός της Βραζιλίας, οι ρίζες της όμως βρίσκονται στην Αφρική.
Είναι ο πιο δυναμικός χορός από τους λάτιν και ο δυσκολότερος τεχνικά.
Απαιτεί πολύ δυνατή κίνηση στα πόδια, στους γοφούς και στο πάνω μέρος του σώματος, ενώ χρειάζεται απόλυτος έλεγχος της κίνησης,
ώστε να μη χάνεται το βήμα.
Πρόκειται για μείξη λατινοαμερικανικών και αφρο-καραϊβικών στοιχείων χορού.
Έχει ίδιο ρυθμό με το μάμπο, αλλά λιγότερο σοφιστικέ στυλ.
Είναι γρήγορος χορός με ελευθερία κινήσεων και πολλές στροφές.
Ο χορός oriental είναι ένας γυναικείος χορός, προσαρμοσμένος στα χαρίσματα του θηλυκού κορμιού:
λικνίσματα του κορμού και της λεκάνης, ροή στην κίνηση, αργές διαδοχικές κινήσεις γύρω από και κοντά στο σώμα.
Η ονομασία αυτού του χορού προέρχεται από το bitter music και έχει επηρεαστεί από ένα συγγενικό είδος χορού, το merengue.
Το θέμα της Bachata είναι ο ρομαντισμός για αυτό και έχει άμεση σχέση με λατινοαμερικάνικο ρομαντικό ύφος αποκαλούμενο bolero.
Όσον αφορά την κίνηση της λεκάνης έχει σχεδόν ίδια τεχνική με το Merengue.
Χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου χορού είναι οι φιγούρες, γεμάτες αισθησιασμό, που ταυτόχρονα αλλάζουν σε πιο απότομες και κοφτές.
Σε shows και πάρτυ παρατηρεί κανείς πώς η Bachata έχει εμπλουτιστεί με επιπλέον χορευτικά στοιχεία,
για μια πιο εντυπωσιακή και διασκεδαστική πτυχή.
Προέρχεται απο την Αφρική και έγινε γνωστή ως “Passada” που σημαίνει βηματισμός.
Eμφανίστηκε κατά τη δεκαετία του ‘80 και είναι ήδη πολύ δημοφιλής σε πολλές χώρες όπως Αμερική, Ευρωπαϊκές χώρες αλλά και Αυστραλία.
Χορεύεται με παρτενέρ και οι κινήσεις είναι αργές και απαλές.
Θα μπορούσε κανείς να περιγράψει αυτόν τον χορό ως ένα μίγμα από Αργεντίνικο Τάνγκο, γαλλικό ζούκ και Bachata.
Μοντέρνος χορός ονομάστηκε μια ευρύτερη γκάμα από ποιο ελεύθερους χορούς, που προέκυψαν μετά από την ανάγκη για την αποδόμηση των αυστηρών δομών του μπαλέτου.Ακόμα και η ονομασία του “Μοντέρνο” προέκυψε από την αντίθεση της λέξης “κλασικό” που αφορούσε την περιγραφή του μπαλέτου.
Στην αρχή του, ήταν ένα είδος χορού του οποίο είχε πάρα πολλά στοιχεία κλασικού μπάλετου με λιγότερο στυλιζαρισμένες, αλλά ποιο ελεύθερες κινήσεις και πολλά αυτοσχεδιαστικά στοιχεία.Στην πορεία ο μοντέρνος χορός πήρε ερεθίσματα από τη Jazz μουσική και έτσι γεννήθηκε ο χορός Jazz που πλέον ονομάζουμε και modern dance.
Στις δεκαετίες 80s & 90s ο μοντέρνος χορός ήταν συνυφασμένος με τα μουσικά ακούσματα,ακόμα και με το ενδυματολογικό πρότυπο της εποχής.Στην πορεία δημιουργήθηκαν αρκετά στιλ χορού εμπνευσμένα από το μοντέρνο χορό και πολλές άλλες ακόμα τεχνικές και ερεθίσματα όπως,Funky Jazz,hip hop, lyrical jazz, commercial κ.π.α.
Η μέρα του γάμου σας σίγουρα είναι ξεχωριστή! Θα ήταν ωστόσο ιδιαίτερη εάν η είσοδος σας στον έγγαμο βίο γινόταν χορεύοντας…
Η θετική σας ενέργεια σε συνδυασμό με το αγαπημένο σας τραγούδι, αρκούν για να έχουμε ένα όμορφο αποτέλεσμα!
Γνωρίστε τη μαγεία του χορού και εντυπωσιάστε φίλους και συγγενείς που θα βρίσκονται σε αυτή την σημαντική στιγμή της ζωής σας!
Εσείς ακόμη το σκέφτεστε;
Ο σύγχρονος χορός προέκυψε από την ανάγκη των χορευτών, να εναντιωθούν στις αυστηρές αρχές του μπαλέτου και να επικεντρωθούν στην προσωπική ερμηνεία και κινησιολογία τους.Η γυναίκα που εναντιώθηκε στην ιδεολογία της εποχής και έβαλε τις βάσεις για τη δημιουργία και την ανάπτυξη του σύγχρονου χορού, ήταν η Isadora Duncan. Η Duncan απέρριψε τους αυστηρούς κανόνες που επέβαλλε το μπαλέτο θεωρώντας ότι έρχονταν σε αντίθεση με τη φύση του ανθρώπινου σώματος. Αργότερα, ίδρυσε την δική της σχολή χορού,στην οποία δίδασκε στους μαθητές της να χρησιμοποιούν τον χορό ως μέσο έκφρασης και ελευθερίας.Στην πορεία την διαδέχθηκαν κιάλοι επαναστάτες καλλιτέχνες οι οποίοι και δημιούργησαν τα δικά τους ήδη σύγχρονου χορού, που διδάσκονται έως σήμερα• Joseph Limon,Merch Cunningham, Martha Graham.
Με τον όρο μουσικοκινητική αγωγή αναφερόμαστε στο συνδυασμό της μουσικής και της κίνησης με την αγωγή. Τα μαθήματα μουσικοκινητικής στοχεύουν στην αίσθηση του χώρου και του χρόνου, τη γνώση του σώματος, τη δημιουργικότητα, τη φαντασία στη ρυθμική αντίληψη και τη μουσική μνήμη. Μέσα από τις μουσικοκινητικές δραστηριότητες το παιδί αναλαμβάνει πρωτοβουλίες, ενθουσιάζεται, αναπτύσσει την αυτοπεποίθηση και την υπευθυνότητά του.Έρχεται σε επαφή με βασικές αρχές, όπως το ρυθμό, την κίνηση, τη μελωδία, το τραγούδι, το χορό,με πολύ ευχάριστο και παιδαγωγικό τρόπο.Τέλος, η κατανόηση, η ακρόαση, η δημιουργία και η εκτέλεση της μουσικής βελτιώνουν τις νοητικές λειτουργίες του παιδιού και συμβάλλουν στην πολύπλευρη ανάπτυξη όλων των πτυχών της προσωπικότητάς του.
Το κλασικό μπαλέτο είναι ανέκαθεν η βάση και η αρχή όλων των χορών, αποτελεί σύστημα χορού βασισμένο σε τυποποιημένες κινήσεις και θέσεις των χεριών και των ποδιών που έχουν σχεδιαστεί για να επιτρέπουν στον χορευτή να κινείται με τη μεγαλύτερη δυνατή ευελιξία, έλεγχο, ταχύτητα, ελαφρότητα και χάρη.Είναι γνωστό για την αυστηρή του τεχνική, τις ρέουσες και ακριβείς κινήσεις και τη λιτή αισθητική.Το θέμα του κλασικού μπαλέτου μπορεί να είναι ρομαντικό, ρεαλιστικό ή δραματικό και μπορεί να αναπαρασταθεί με ποικιλία συναισθηματικών καταστάσεων.Αποτελεί ιδανική μορφή άσκησης για μαθητές όλων των ηλικιών, καθώς χτίζει ένα γερό μυϊκό σύστημα και ένα ευθυτενές και λεπτό σώμα.
Ο άνθρωπος “λένε” πρώτα χόρεψε και μετά μίλησε.Οι απλοί άνθρωποι δεν χορεύουν για να κάνουν τέχνη, αλλά για να εκφράσουν τα συναισθήματά τους, να δείξουν τον πόνο ή τη χαρά τους κάπως έτσι γεννήθηκαν και οι παραδοσιακοί χοροί.
Το ύφος, ο χαρακτήρας του χορού, εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Από το κλίμα της περιοχής, τη γεωγραφική κατάσταση του τόπου και κυρίως από τον πολιτισμό, ο οποίος είναι συνυφασμένος με το χορό, το δημοτικό τραγούδι, τα ήθη, τα έθιμα και γενικότερα με τη λαϊκή παράδοση μιας χώρας.
Για τους Έλληνες οι εθνικοί χοροί έχουν μια ξεχωριστή σημασία. Οι χοροί αυτοί δεν σχεδιάστηκαν από κάποιον ειδικό, αλλά τους έπλασε η ψυχή του λαού. Έγιναν από ανθρώπους οι οποίοι μη γνωρίζοντας ανάγνωση και γραφή και μη διαθέτοντας άλλη μόρφωση, χόρευαν και τραγουδούσαν για να ξεσκεπάσουν τα συναισθήματά τους. Οι πολεμιστές για να εκφράσουν τη χαρά και την ικανοποίηση ύστερα από μια νίκη, η μάνα τον πόνο και την πίκρα για τον θάνατο του παιδιού της, η γυναίκα τη θλίψη και την απόγνωση για τον σκοτωμένο άντρα της.
Ο παραδοσιακός χορός με το δημοτικό τραγούδι αποτελούν ένα από τα σημαντικότερα και ζωντανότερα στοιχεία του λαϊκού μας πολιτισμού, ο οποίος δείχνει την ιδιομορφία αλλά και την ιδιοφυΐα ενός λαού. Με τη διδασκαλία των παραδοσιακών χορών,οι μαθητές έρχονται σε επαφή με τα ήθη και τα έθιμα των προγόνων μας,γίνονται κάτοχοι των ιστορικών, παιδαγωγικών και αισθητικών αξιών και συμβάλλουν στη διατήρηση και τη διαιώνιση της λαϊκής μας παράδοσης.
Επικοινωνήστε μαζί μας!
Καλέστε μας ή επισκεφθείτε μας και μαζί θα βρούμε το πρόγραμμα και τον χορό που σας ταιριάζει!